axelandra.blogg.se

Gravid-tips

Kategori: Allmänt

Superkul att bloggen lockar en del andra läsare nu när man snart är mamma. Det glädjer mig. Som jag redan nämnt för er 1000 gånger har jag hittills haft världens härligaste graviditet tror jag. Inga krämpor alls förutom illamående i början och lite mer vätska nu mot slutet men vad är det jämförelse med foglossning, ryggont och all annan skit man hört folk åkt på?! 
 
Jag var nästan helt säker på att min graviditet skulle bli en madröm i sig men ack så fel jag hade. Vill ge er dem tips jag har testat om ni befinner er tidigt i er graviditet. Jag har aldrig innan ätit någon form av kosttillskott med tanke på all annan skit man tvingat stoppa i sig. Men min sambo tyckte det var hög tid att jag började käka någon form av vitaminer. Only One Advanced+ är från gymgrossisten och med denna tablett har jag klarat mig ifrån järntabletter, blutsaft och all annan skit som gör kaos med magen. 
 
 
 
 Då jag tränade som mest när jag blev gravid var jag ju även helt säker på att jag om någon skulle få en mage full av bristningar. Innan jag fick mage var det ett mycket hårt "hoppas inte" för mig men hade jag fått det hade jag fullständigt skitit i det känner jag idag med så få veckor kvar. Vad är några bristningar jämförelse med foglossning eller ständig ryggont!?  ;)
 
Här är jag i vecka 5 utan att veta om det.
 
 
 
VS måååånga veckor senare 
 
 
Huden har fått töjas ut en hel del som ni ser och trots det har jag inte fått 1 enda bristning. Jag började tidigt att använda världens bästa olja att smörja in magen och sidorna med. Jag tror ju även att det där med bristningar kan vara lite genetiskt och beroende på hudtyp men jag har fått en väldigt skön och mjukgörande känsla med oljan. Det finns mängder med bra oljor att testa så det tycker jag att ni ska göra. 
 
Bra timmer växer inte under bekväma förhållanden; ju starkare vind, desto starkare träd!
 
 
 

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Fin tjej med en mkt fin mage!!
    Skönt att vara inne på sluttampen.. Känpa på!!
    Stor kram

    Svar: Tack goa Emelie. Ja det känns underbart och nu längtar man nåt sjukt. <3
    axelandra.blogg.se

    2012-12-03 | 14:31:17
    Bloggadress: http://minbebis.com/blogg/mammaemelie

Kommentera inlägget här: